strona projektu
http://polskalab.e.org.pl/zespół
–
partnerzy
Fundacja Evens
czas trwania
2016-2017obszary działań
średnie miasto, zmiana, ruchy miejskie i obywatelskie, młodzież, nowe media i technologie, laboratorium,koordynator/ka
Karolina Śmigiel
materiały edukacyjne
–
Miejskie laboratorium medialno-obywatelskie uruchomione w dwóch średnich miastach w Polsce. Połączyliśmy potencjał lokalnych organizacji pozarządowych pracujących z młodzieżą, miejskich aktywistów i ekspertów z dziedziny nowych mediów i nowych technologii. Wszystko po to, by zwiększać obywatelską świadomość i wzmocnić wpływ młodych mieszkańców na przestrzeń, w której żyją.
Projekt „Polska Lab” doprowadził do spotkania dwóch grup: miejskich aktywistów oraz uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Wsparliśmy proces ich synergii, wspólnego projektowania rozwiązań dla wcześniej zdiagnozowanych problemów społecznych i wdrażania wypracowanych rozwiązań.
Polska Lab kładła nacisk na świadome, krytyczne i kreatywne korzystanie z nowych mediów i technologii, przy jednoczesnej refleksji nad potrzebami i wyzwaniami „świata w realu”. Tym wyzwaniem było dla nas wydobycie potencjału, jaki tkwi w średnich miastach. Naszym celem było pokazanie i wzmocnienie zachodzących w nich procesów i ludzi, którzy pracują na rzecz lokalnych społeczności.
W Polsce Lab skupiliśmy się na średnich miastach, których liczba mieszkańców nie przekracza 100 tys. mieszkańców, ale jest większa niż 20 tys. Czym właściwie są średnie miasta i gdzie się podziały? Jak w pełni uruchomić ich potencjał? Jaką rolę we wzmacnianiu tego potencjału może mieć świadoma, aktywna, społecznie wrażliwa młodzież? Te pytania stały się punktem wyjścia naszego laboratorium.
Projekt jest realizowany przez Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” we współpracy z Fundacją Evens.
Fundacja Evens wspiera projekty promujące harmonijne współistnienie obywateli i państw zjednoczonej Europy. W ramach swojego wieloletniego programu “Media” Fundacja Evens inicjuje działania mające na celu rozwijanie umiejętności korzystania z mediów – poprzez podnoszenie krytycznej świadomości, która wskazuje na zrozumienie i świadomość kulturową, oraz poprzez zachęcanie do twórczego wykorzystania mediów. W ten sposób Fundacja przyczynia się do wychowywania świadomych, aktywnych i odpowiedzialnych obywateli.